BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, December 16, 2010

Bukit Merah!





Dalam kesibukan melayan orang yang berhati busuk, terlupa pula saya akan tempoh percutian yang saya lalui semasa masa persekolahan tamat. Alhamdulillah, saya turut serta dalam percutian Ahli Majlis Tertinggi Ko-STAR(Ko-op STAR) di Bukit Merah. Macam mana lah pulak boleh tersepit kat situ? Guru-guru koperasi bersetuju untuk membawa sekali pelajar-pelajar projek khas ke sana sebenarnya. Sebab itulah saya dapat 'menangguk' di air yang jernih. Pergi-pergi, orang tak cukup. Ada juga yang tak mahu pergi, alasan keluarga katanya. Tidak apalah, walaupun kekurangan seri dalam percutian ini, trip pergi ke sana bersama Pak Abu sangat menyeronokkan. Lagi-lagi ada Mirza dengan Nas yang suka buat bingit. Sampai-sampai, Pak Abu tinggalkan team yang ke sana menaiki van sekolah di pintu masuk Laketown Resort. Usai solat Asar, kami diambil guru-guru terus ke apartmen yang ditempah semalaman. Kondisi apartmen itu cukup baik, cuma mungkin kepadatannya membuatkan saya terpaksa berhimpit dengan Zahrul. Mana tidaknya, rakan yang kecik-kecik sudahpun menawan katil queen size dalam sebuah bilik. Terpaksalah menjadi seperti orang bujang tak cukup katil bujang. Pukul 3 lebih rasanya baru terlelap.

Esoknya, cikgu Shahnun yang berkorban lagi dengan memilih untuk tidur di ruang tamu keluar awal mancari sarapan. Selepas Subuh, puas bergusti di atas katil hotel. Selepas itu, enjoy time! Maka berkubanglah anak-anak STAR ke dalam tapak perkubangan terkenal itu. Macam-macam saya rasa, dan yang paling luar biasa saya layan ialah 'Boomerang'. Memang layak tapak itu mendengar jeritan saya. Mana tidaknya, menjunam laju ke bawah. Kalau hati boleh tercabut, mahu tertinggal kek akak yang jago tompek tu ha. Selesai bergurau-gurau dengan cikgu-cikgu dengan rakan-rakan di 'River' yang berfungsi seolah-olah sungai, cikgu Hafiza belanja saya dan rakan-rakan menaiki 'Chairlift'. Ingat murah, rupanya satu seat RM7. Terima kasih ya teacher. Memang terbaik.

Selesai berkubang, kami semua singgah di rumah atuk Hanif di Semanggol tidak jauh dari situ untuk makan tengahari. Hubungan akrab yang dijalinkan kami dengan keluarganya dalam tempoh semalaman selepas ber'BBQ' di sana membuatkan hati berat untuk meninggalkan atuk Hanif yang puas menceritakan perihal sejarah kepada kami. Sesungguhnya cerita tok wan sentiasa dalam ingatan. Dalam pukul 5 lebih, kami selamat tiba di STAR dengan kenangan yang pastinya kekal dalam ingatan. Terima kasih cikgu.

TQ diucapkan kepada Cikgu Faizah atas jemputan, Cikgu Shahnun atas hiburan dan pengangkutan, Cikgu Suzana atas ayam peram yang sungguh menyelerakan, Cikgu Hafiza atas wang yang dibelanjakan, Cikgu Hasliza atas gurauan, Cikgu Fazlin yang sudi ambil rakan. Rakan-rakan semua, Azri, Mirza, Azin, Nas, Hafiz, Haikal A, Haikal R, Zahrul, Lan, saya akan ingat tempoh singkat itu sebagai satu kenangan sepanjang zaman.

2 respon:

trulyidea said...

wah!! tentu seronok berjalan-jalan

Haziq Janudin said...

agak la...
huhu