BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, July 16, 2012

The Godfather.

Lama tak menulis. Baru-baru ni saya ada amek satu jenis game ni, The Godfather. Macam seronok sebab tengok kawan main sebelum punya laptop sendiri. Siap ada jalan cerita lagi. Tak boleh skip any video onward, dan bila tanya pada kawan, rupa-rupanya ada cerita di sebaliknya.

Cerita dia fasal Mafia Itali-Amerika yang lahir di Sicily. Dah sudah tonton cerita dia, tapi tak habis lagi lah. Bahagian yang dah saya tonton ialah bahagian 3, yang mana hero cerita ni dah tua dan ada penyakit diabetes yang kronik. Macam samseng Malaysia punya cerita la kononnya, tapi saya lebih suka tengok gaya jantan yang ditunjukkan. Sebab apa, musuh memang ada dekat mana-mana, tapi cara kita biarlah sopan. "Don't hate your enemies, it affect your actions." Marah orang kat aku, jadikan Mafia sebagai contoh. Hahaha.

Bukan itu sahaja. Benar, kerja yang dilakukan tidak baik. Tapi, ada kalanya orang yang dah lama dalam Mafia ni orang putih kata Wiser sebab berada dalam kerja yang terlalu banyak musuh dalam tempoh yang sangat lama. Jadi, perlakuan dia tak macam orang yang baru masuk, yang kuat panas baran. Ada satu cerita fasal hero: Michael Corleone. Dia tak pernah abaikan anak-anak dia. Yang perempuan dia jadikan Founder kepada organisasi kemanusiaan(walaupun duit mana datang entah), dan lelaki dia benarkan jadi artis walaupun dah nak grade menjadi peguam.


Maaf atas entri ini. Tetapi ini adalah berdasarkan kisah benar. Ada antara kita diam tak diam menyertai organisasi seperti ini. Sudahnya, keluarganya diabaikan, anak terbiar sampai dewasa, lepas sesal baru mencari anak. Ini minta dijauhkan kalau boleh. Fikir-fikir balik, kenapa ada yang fikir jauh untuk orang lain sedangkan keluarga itu adalah tempat baik untuk berkhidmat. Fokus dulu pada 'kumpulan kecil' ini dahulu sebelum nak 'berkorban' untuk 'kumpulan besar2' ni. Renung-renungkan. 

0 respon: