BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, March 31, 2011

Esok Kerja!



"Mak temankan adik cari kerja ya". Itu ayat yang keluar dari mulut ibu. Mungkin kerana aku sering mengadu kebosanan, nak cari duit kononnya. Sudahnya, pagi tadi sewaktu bersama ibu, aku mencari kerja yang sesuai untuk diriku. Macam-macam kedai aku pantau. The Store menjadi pilihan kerana mungkin tugasku menjadi juruwang kompleks itu. Wah, menarik!

Dalam 20 minit sampai rumah, ada panggilan daripada nombor yang tidak aku kenali. "Adik, boleh datang interview tak?". "Eh, ni akak spec ek? Saya dah dekat rumah la kak. Takde transport nak ke sana." Dalam hati sebenarnya mahukan jawatan jurujual di The Store. "Abeh, adik nak ke sini naik ape?". "Bas." "Ok dik. Macam ni. Esok adik datang kerja ek. Pakaian formal, bertie." "Esok?". "Ha. Gaji RM700.00. Jangan lambat, potong gaji nanti".

Sudahnya, aku jadi pekerja di sebuah kedai kaca mata di Klang. Hm... Sedikit gementar sebenarnya mahu bekerja. Maklumlah, pertama kali. Doakan ye. Salam

1 respon:

Zuratul Ain said...

fuyohh fuyoohh 700 sebulan tuu.nanti jumpa dekat TKC belanja eh!HAHA