BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, June 8, 2011

Sekadar Kata Buat Kamu



Wajah Kamu

Membayangkan wajahmu lain rasanya,
Dalam wajah itu terukir satu bentukyang bermakna segala,
Kasih, sayang, amarah, benci dan semua perkara,
Ya benar, semua.

Membayangkan wajahmu bikin aku jadi keliru,
Kaca permata sumpah aku tak tahu,
Sedangkan wajah kata orang hanyalah satu yang palsu,
Mungkin keroh aku tak tahu.

Tanggapku pada wajah itu benar-benar celaka,
Aku fikir kamu cantik hanya di mata,
Aku fikir cantik muka tidak lama,
Fikir segala entah apa-apa.

Ada satu perkara aku pelajari daripada kamu,
Kamu benarnya, lain benar,
Tentang dirimu yang lain dari tanggapan aku,
Satu jenis alasan manusia sedikit celupar,
Kamu seperti aku,
Minat kata madah kadang kasar,
Konon sama kongsi minat sama yang satu,
Bincang hal semua dengan tegar,
Tetapi, kasih hanya dari aku,
Dari kamu mungkin ada, sekadar.

Aku mahu kamu tahu,
Dalam dada ini hanya kamu,
Benar kamu selepas Tuhanku,
Jadi sebab itu aku mahu kamu tahu,
Yang kamu manusia utama bagi aku,
Kerana harapkan kasih, benar sukar dapatkan itu,
Walau kasih ibu akan setia bersama aku,
Mendapatkan setia kamu belum tentu walau diri menjadi abu.

Jadi,
Biar mamah tubuh ni,
Tagih aku terhadap kamu senada di hati,
Kekal teguh di puncak tertinggi,
Kerana kamu mencabar aku sekali,

Aku gila?
Andai itu soalan kamu,
Benar aku gila,
Sangat gila tentunya,
Gilakan kamu.

0113, 6th June 11.


p/s: edit gambar orang pakai paint kot... haha