BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, November 19, 2010

Hari Mengorbankan...



Atas permintaan, saya ingin menceritakan sedikit sebanyak tentang apa yang berlaku di STAR tempoh hari. Semalam, pihak sekolah telah menganjurkan satu majlis korban yang julung-julung kali diadakn selepas kali terakhir diadakan pada tahun 1999. Kali ini, pihak sekolah membuka peluang kepada semua lapisan warga STAR untuk menyumbang ataupun mengambil bahagian dalam majlis korban ini. Hampir 28 orang yang mengambil bahagian dalam majlis ini yang menghimpunkan 4 ekor lembu untuk ditumbangkan.

Apa yang kami lakukan, saya ingatkan cuma mengangkat barang sana-sini, tolong tanam bahagian tak diperlukan ke dalam lubang dan lain-lain. Namun, sebahagian besar pelajar F5 diberikan peluang untuk terlibat dalam proses menumbangkan lembu, melapah sehinggalah membungkus daging-daging ke dalam bungkusan-bungkusan plastik.

Ternyata, ini anatara peluang keemasan bagi sebahagian besar antara kami yang sebelum ini sekadar menjadi tetamu kehormat(penonton) dalam setiap majlis korban. Pada majlis itu, saya juga sempat mengasingkan tulang-temulang lembu untuk dijadikan sup pada petang itu buat pelajar F5. Jadi, apabila makan malam tiba, satu menu baru wujud iaitu, SUP GEARBOX!