BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, June 10, 2010

Dia Milik Siapa?



Dia...
Benarnya, aku kurang mengerti apa itu rasa cinta. Milik siapakah ia? Dan, pada siapakah yang perlu? Cinta pada Allah memang berkuasa. Cinta pada Rasulullah tinggi darjatnya. Cinta pada ibu bapa terjamin besar pahalanya. Pada keluarga apatah pula. Hm. Persoalan aku, apakah benar perlu bercinta?

Rasa pedih dahulu sebenarnya membuatkan aku sangat berduka. Seolah direntap, pedih dan luka andai kata hati ini mampu bicara. Argh. Sudah-sudah. Lupakan semuanya. Fikir saja Allah Subhanahuwatala, Rasul pemimpin umat manusia, keringat ibu bapa membesarkan kita, keluarga yang cukup menyintai ahlinya.

Ibu, andai kata tindakan aku tidak ada benarnya, maafkan aku. Aku juga manusia biasa. Tibanya Dia, mambuatkan aku gembira. Sedikit pun tidak pernah aku nafikan kasihmu ibu. Cuma, aku masih keliru. Moga kasihku pada Dia tidak memakan diriku. Dia juga anak yang setia. Pada ibu bapa hormat kesemuanya. Harapan aku, cuma satu. Dapat berjaya bersamanya, dan cemerlang kami berdua sebagai manusia. Lumrahnya, Dia itu cinta.

4 respon:

Zuratul Ain said...

Ermm deep...
tengah dilamun cinta?haha

Haziq Janudin said...

entah...
kurang mengerti apa rasanya...
hee

najwa zulkifli said...

weyh!jiwang2 gak...meh la jadik follower ak...new mmber in blogging worlD!!..

Haziq Janudin said...

huh!
sebok...
hahaha...
ok2...