BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, May 4, 2010

Manchester United atau Chelsea?




Dengan baki satu perlawanan, pertarungan pasukan kesukaan saya, Manchester United dan Chelsea cukup mendebarkan lebih-lebih lagi apabila melihat perbezaan cuma 1 mata yang menjadi penentu juara English Premier League. Sedih juga apabila Liverpool ditewaskan Chelsea dengan mudah di Anfield. Kecoh si Ferguson apabila mendapat tahu Gerrard terlepas bola dengan mudah lantas memberikan peluang kepada Didier Drogba untuk menjaringkan gol.

Kemunculan Rooney dalam pertemuan menentang Sunderland tempoh hari dilihat kurang membantu apabila beliau tidak pun menjaringkan gol. Sebaliknya Nani kini dilihat sebagai 'scoring machine' Man. U dengan menjaringkan gol kemenangan. Berbatov bagi saya tidak ubah seperti Mat Tangguk. Yelah. Sepakannya di dalam kotak penalti memang agak baik, tetapi, dia tidak mempunyai X-Factor dalam pasukan Man. U. Sekadar rembat dalam kotak penalti, tetapi penguasaan di luar kotak lemah, saya kira itu bukanlah pilihan tepat untuk diturunkan Sir Alex Ferguson pada masa akan datang.

Nasib baik Man U kini dah berkira-kira untuk membeli David Silva, Luca Modric, Mandanda(kalau tak silap), dan lain-lain, semuanya bagi menggantikan pemain-pemain yang bakal bersara musim depan seperti Van der Sar. Hari ini pula, dikhabarkan Gianluigi Buffon ingin mencari kelab di EPL dan mengintai ruang di Manchester United, Arsenal dan Manchester City. Eloklah tu. Penjaga gol terbaik bersama kelab terbaik. Pada pandangan saya, mungkin musim depan lebih memihak kepada Chelsea, namun, saingan Man U tidak boleh dinafikan.

Satu sahaja harapan saya. Harap-harap Wigan Athletic mampu mengejutkan Chelsea sekali lagi selepas mengalahkan The Blues pada perlawanan pertama liga. Hidup Roberto Martinez!

0 respon: