BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, May 26, 2010

Isnin Depan!

Sibuk dengan peperiksaan. Tak boleh fokus. Semuanya memberikan seribu satu persoalan buat saya. Hampir dua minggu kami tidak berlatih atas sebab peperiksaan. Benar, SPM lebih penting. Disebabkan itulah hampir dua minggu saya tidak tenang dalam tidur. Mana tidaknya, tidur dalam pukul 1.30 pagi. Bagi orang lain, mungkin sudah biasa. Tapi bagi saya, ini merupakan perkara yang agak baharu. Alhamdulillah dapat saya adaptasi dan akan cuba untuk mengekalkannya dalam perjalanan menghadapi SPM kelak.

Berbalik kepada topik, PPM. Saya rasa pada masa ini sudah tentu rakan-rakan debat sekolah lain sedang menengangkan urat tekak masing-masing dengan berdebat. Sudah tidak lama PPM yang akan berlangsung di SCIPP nanti. Mahu dalam 5 hari lagi. Apabila ingat-ingat balik, ini merupakan pentas perdebatan terakhir saya sebagai pendebat. Sedih juga. Rasa seperti ingin putus bercinta. Sayang saya akan dunia ini terlalu besar kiranya. Tetapi, masih tidak dari permasalahan.

Dengan skop yang lebih mencabar, saya rasakan akan wujudlah perdebatan yang sangat intelek tahun ini. Ada yang saya tak tahu menahu langsung. Tahu sebenarnya, cuma tidak selalu ditekankan kerana kalau di peringkat Debat UIA, politik, ekonomi dan sosiallah watak utama temanya. Dengan tekak yang sangat pedih sekarang, mungkin asbab menjawab peperiksaan di dalam bilik yang sejuk, membuatkan saya masih samar-samar akan prestasi nanti.

Namun, jangan sangka saya mudah mengalah. Saya akan cuba beri yang terbaik buat semua. Alang-alang sudah 'bercinta', biarlah 'hadiah' menjadi buktinya. Buat rakan-rakan di luar, semoga berjaya! Hidup SBP! Yeah...

2 respon:

aku budak baru said...

gud luck paman!
bagi menang tau!
make all of us proud of u.
okeh.ity

Zuratul Ain said...

woo semangat2.
bawa balik piala!!